Verkkouutisista voi kuitenkin laskuttaa lukijoita – ainakin Englannissa

Rupert Murdochin News Corp. mediaimperiumi on valmis pistämään isoja brändejä ja rahoja likoon kokeillessaan erilaisia tapoja saada tuloa verkossa julkaistavista uutisista. Vuosi sitten yhtiö muutti Englannissa ilmestyvän The Timesin maksulliseksi myös verkossa. Nyt lehti kertoo ylittäneensä digitaalisilla tuotteillaan 100 000 maksavan lukijan rajan.

The Times

Digitaaliset tuotteet sisältävät verkossa julkaistavien uutisten ja tabletille tuotetun lehden lukijakunnan. Paidcontent laskeskeli The Timesin tulon pelkästä digitaalisesta lehdestä olevan jo 874 971 puntaa kuukaudessa. Tuollaisella tulolla pitäisi pystyä pyörittämään jo melkoista uutisorganisaatiota.

Talouslehti Financial Times saavutti 200 000 maksavan verkkolehden lukijan rajan jo vuoden 2010 lopussa.

The Times-paperilehden levikki oli noin vuosi sitten hieman vajaa 500 000. Maksavia verkkolehden lukijoita jo viidennes paperilehdestä maksavien asiakkaiden määrästä. Tämä on merkittävä saavutus.

Jatkossa The Times aikoo panostaa erityisesti tablet-laitteella ilmestyvän lehteen. Lehden Apple iPad-sovellusta ladataan keskimäärin 31 000 kappaletta päivässä.

Categories Yleinen

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *