Maksullinen New York Times-verkkolehti onnistunut saamaan 100 000 maksavaa asiakasta

New York Times muutti verkkosivunsa suuren huomion saattelemana maksullisiksi vajaa kuukausi sitten. Lehdistön liiketoimintamallien suunnittelussa tämä on merkittävä hanke, jota seurataan ympäri maailmaa. New York Timesia pidetään yhtenä laadukkaimmista sanomalehdistä, joka katsoi jo muutama vuosi sitten pystyvänsä ottamaan rahaa verkkosivuillaan vierailuista. Silloin lehti epäonnistui. Nyt New York Times yrittää uudelleen ja onkin saanut noin 100 000 maksavaa lukijaa verkkosivuilleen.
New York Times

Onko 100 000 maksavaa asiakasta uutisia Internetissä julkaisevalta sivustolta suuri vai pieni määrä? Se on noin 10% New York Timesin painetun lehden levikistä (995 000), joten saavutusta voidaan pitää suhteellisen hyvänä.

Ilmeisesti edellisestä kerrasta oppineena New York Times ei laittanut kovin tiukkoja rajoja verkkosivujen ilmaiselle lukemiselle. Uutisia lehden nettisivuilta voi lukea 20 kappaletta kuukaudessa ilmaiseksi. Jos haluaa enemmän Timesin verkkouutisia, täytyy tilata lehden digitaalinen versio, joka maksaa 15 dollaria kuukaudessa.

Paremminkin menestyneitä maksullisia verkkolehtiä on. Esimerkiksi Financial Times on kertonut saaneensa yli 200 000 maksavaa lukijaa verkkosivuilleen. Painetun lehden levikki on suunnilleen 450 000, joten Financial Times on onnistunut erinomaisesti maksullisen verkkolehden myynnissä.

Categories Yleinen

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *