Taantuma tai ei, Amazon Kindle -laitteita myytiin neljä kertaa enemmän kuin vuosi sitten

Yhdysvalloissa verkkokauppojen suurin joulumyynti napsahtaa yleensä marraskuun viimeiselle ja joulukuun ensimmäiselle viikolle. Marraskuun loppuun osuvat suuria alennuksia tarjoavat Black Friday ja Cyber Monday -päivät. Olipa taantuma tai ei, maailman suurin verkkokauppa Amazon kertoi Kindle-laitteiden myynnin olleen vuoden 2011 Black Friday -päivänä neljä kertaa suuremman kuin edellisenä vuonna.

Amazon Kindle Fire media tablet

Kindle-laitteet ovat medialaitteita, joihin digitaaliset sisältötuotteet ladataan verkosta. Laiteperheeseen kuuluu e-kirjojen lukulaitteita (hinnat vaihtelevat 79 dollarista 149 dollariin) ja värinäytöllä varustettuja tablet-laitteita (Kindle Fire 199 dollaria).

Kaikki Kindle-medialaitteet on optimoitu sisältöjen lataamiseen Amazon-verkkokaupasta. Amazon ei ilmeisesti tee juurikaan voittoa laitteilla, vaan digitaalisten tuotteiden myynnillä laitteisiin.

Amazon käynnisti e-kirjojen markkinat tuomalla Kindle-lukulaitteen ja edullisen, laajan valikoiman e-kirjoja kauppaansa muutama vuosi sitten. Tähän asti Apple iPad on suvereenisti hallinnut tablet-laitteiden markkinoita ja App Store medialaitteiden sisältömarkkinoita. Vaikka Kindle Fire ei aivan iPadiin vertainen tuote olekaan, on selvää, että Amazon haastaa Applen jo tämän joulun tablet- ja sisältötuotteiden myynnissä.

Amazonin tiedote.




Lisää uutinen Facebookiin

Käyttäjän Ari Hakkarainen kuva
Tallentanut:Ari Hakkarainen 2 vuotta 39 viikkoa sitten