Yhdysvalloissa verkkokauppojen suurin joulumyynti napsahtaa yleensä marraskuun viimeiselle ja joulukuun ensimmäiselle viikolle. Marraskuun loppuun osuvat suuria alennuksia tarjoavat Black Friday ja Cyber Monday -päivät. Olipa taantuma tai ei, maailman suurin verkkokauppa Amazon kertoi Kindle-laitteiden myynnin olleen vuoden 2011 Black Friday -päivänä neljä kertaa suuremman kuin edellisenä vuonna.
Kindle-laitteet ovat medialaitteita, joihin digitaaliset sisältötuotteet ladataan verkosta. Laiteperheeseen kuuluu e-kirjojen lukulaitteita (hinnat vaihtelevat 79 dollarista 149 dollariin) ja värinäytöllä varustettuja tablet-laitteita (Kindle Fire 199 dollaria).
Kaikki Kindle-medialaitteet on optimoitu sisältöjen lataamiseen Amazon-verkkokaupasta. Amazon ei ilmeisesti tee juurikaan voittoa laitteilla, vaan digitaalisten tuotteiden myynnillä laitteisiin.
Amazon käynnisti e-kirjojen markkinat tuomalla Kindle-lukulaitteen ja edullisen, laajan valikoiman e-kirjoja kauppaansa muutama vuosi sitten. Tähän asti Apple iPad on suvereenisti hallinnut tablet-laitteiden markkinoita ja App Store medialaitteiden sisältömarkkinoita. Vaikka Kindle Fire ei aivan iPadiin vertainen tuote olekaan, on selvää, että Amazon haastaa Applen jo tämän joulun tablet- ja sisältötuotteiden myynnissä.