Englanninkielisten kustantajien e-kirjojen myynti korvaa jo painettujen kirjojen myynnin pudotuksen

Vaikka e-kirjojen myynti Pohjois-Amerikassa on jo kovassa vauhdissa, on pidetty itsestään selvänä, että niistä kertyvä tulo ei korvaa jatkuvasti jyrkemmin vähenevää painettujen kirjojen myyntiä. Kustantajat raportoivat vuoden 2011 ensimmäiseltä puolikkaalta kuitenkin sellaisia lukuja, että e-kirjojen myynti kasvaisi riittävän nopeasti korvaamaan perinteisten kirjojen myynnin pudotusta.

Vue Smartreader e-kirjojen lukulaite

Kolme suurta kustantajaa Penguin, Simon & Schuster ja Harlequin ovat kertoneet hyvin samansuuntaisesta kehityksestä myyntilukujensa perusteella. Ainoastaan Penguinin myynti on vähentynyt merkittävästi (seitsemän prosenttia) ensimmäisen vuosipuoliskon aikana verrattuna 2010 samaan ajanjaksoon. Simon & Schuster ja Harlequin ovat käytännössä päässeet myynnissään samalle tasolle kuin vuosi sitten nimenomaan e-kirjojen ansiosta.

Alla olevan taulukon tiedot keräsi Publisher’s Weekly.

Kustantaja Format 2011 2010 Muutos %
Penguin Group
* Yhteensä £457 £493 -7%
* Digital 64 39 64
* Painettu 393 454 -13
Simon & Schuster
Yhteensä $338 $341 -1%
Digital 56 26 115
Painettu 282 315 -10
Harlequin
Yhteensä C$226 C$230 -2%
Digital 32 15 113
Painettu 194 215 -10

Kolmen suuren kustantajan e-kirjojen myynnin kasvu on sadan prosentin tasolla ja painettujen kirjojen myynnin lasku on kymmenen prosentin tasolla.

Categories Yleinen

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *